diede-karsten.reismee.nl

Las Vegas High School Year

Ik heb toch maar bedacht om een blog te gaan schrijven over mijn 10 maanden hier omdat het een makkelijke manier is om iedereen te vertellen hoe het gaat en wat ik allemaal meemaak hier. Het is alweer 2 maanden geleden dat ik een geweldig afscheidsfeest had, iedereen gedag zei en aan mijn grote avondtuur ging beginnen. Toen had ik het me allemaal nog heel anders voor gesteld dan het in werkelijkheid nu is. De eerste paar dagen waren natuurlijk heel erg wennen met het tijdsverschil en alles was nieuw. Mijn gastgezin was toen nog heel erg aardig en geïntereseerd in alles en vonden het heel leuk om mij in huis te hebben.

Mijn eerste schooldag was in mijn ogen een drama. Ik kende niemand ( mijn gastzusje gaat wel naar de zelfde school als mij maar zit in 9th grade en ik in 11th grade) alles was anders en alles was gewoon helemaal nieuw. De eerste week op school was heel moeilijk om dat geen een leraar wist dat ik een exchange student was en de leerlingen ook niet. Ik moest zelf tegen elke leraar vertellen dat ik uit Nederland kom. Als leerlingen hoorden dat ik uit Nederland kom en dicht bij Amsterdam woon zijn ze voor een paar seconde geïntereseerd en vragen ze dingen maar daarna was dat gelijk weer over. Het is heel moeilijk hier om echt goed in contact te komen met iemand van hier omdat de mensen allemaal elkaar al zo lang kennen en daar kom je heel moeilijk tussen. Op mijn school zitten best wel veel exchange students waardoor het helemaal niet speciaal is of interesant en mensen niet echt moeite doen om contact te zoeken. vanaf dag 1 heb ik heel erg moeite gehad met algebra 2 (wikunde) en eerst wou de school het niet veranderen omdat ze zeiden dat ik dit wel moest kunnen. vandaag na 2 maanden ben ik eidelijk uit die klas en ga ik geometry doen ze zeggen dat het makkelijker is. Na schoolse clubs zijn hier niet heel erg.

School begint om 07:00 tot 13:25 dus na school is er nog veel tijd over ik ga vaak kickboksen wat ik erg leuk vind ben wel al veel afgevallen doordat ik weinig eet en best wel vaak ga kickboksen maar ook slecht slaap. op school ga ik veel om met andere exchange studenten wat heel erg gezellig is. Maar hun vinden de school ook niet helemaal leuk. Maar mijn 2 maanden zijn nog niet bepaald geweldig geweest hier en daarom ben ik gaan praten met mijn orgnisatie begeleider omdat het niet helemaal goed ging op school en in mijn gastgezin. Afgelopen zondag zou ik een gesprek hebben met mijn organisatie begeleider maar een uur voor het gesprek belde hij dat hij een nieuw gastgezin voor mij had gevonden en dat ik die middag kennis met hun ging maken. Ik was heel erg blij en opgelucht omdat dit voor mij een nieuwe kans is want ik ga ook naar een nieuwe school toe. Ik heb een hele gezellige middag gehad met mijn nieuwe gastgezin en ik mocht gelijk die avond al blijven. Dat heb ik niet gedaan omdat ik het toch nog even goed af wou sluiten met mijn oude gastgezin wat helaas niet helemaal gelukt is maar ik heb wel de kans gehad om gedag te kunnen zeggen tegen mijn vrienden op school.

Morgen na school ga ik naar mijn nieuwe gastgezin en woensdag naar mijn nieuwe school. In mijn nieuwe gastgezin heb ik een doubleplacement met een Duits meisje. ze hebben zelf ook nog 5 kinderen dus het is een groot gezellig gezin. Ik heb er heel erg veel zin in. Vooral omdat ik nu weet dat dingen beter gaan worden omdat ik de afgelopen 2 maanden niet bepaald gelukkig geweest ben hier. De reactie van mijn oude gastgezin is natuurlijk niet helemaal leuk en dat is jammer maar dat was te verwachten. Mijn 2 maanden hier waren niet heel erg positief het is jammer ook voor mijn gastgezin dat de klik er niet was en dat het niet werkte maar ik heb nog 8 maanden om er wat moois van te maken. ik ben heel erg blij dat ik een nieuwe kans krijg in een ander gezin en op een nieuwe school. Ik kijk er heel er naar uit.

Reacties

Reacties

Germa Karsten

Lieve Diede, dit heb je mooi geschreven TOP!!
Op naar een nieuwe start maak je droom waar!!

Jos

Diede, we zijn super trots en vinden het echt fantastisch dat je verkast. Leuk dat je nu met de blog gaat werken.

Esther Ophoff-Blom

Nieuwe ronde, nieuwe kansen! En heel knap dat je voor jezelf kiest! Ik hoop dat je hier gelukkiger wordt en dat je meer aansluiting vindt; thuis en op school. You go girl!

Liesbet

Ohhh Diede wat heb je dit mooi geschreven zeg! Kippenvel.....Wat ontzettend goed van je hoe je afscheid hebt genomen van je eerste gast gezin en de eer aan je zelf gehouden. Petje af hoor. Wens je de komende 8 maanden al het geluk en hoop voor jou dat er nu een geweldige tijd aan breekt xxxxx

oma en opa Vink

Lieve Diede, wat ben je toch een stoere meid, om dit zo
volwassen af te sluiten met je gastgezin.We zijn trots op je!!
Wel weer opnieuw starten met alles, maar het ziet er erg Gezellig uit zo met dat groter gezin.
Knuffel en een dikke zoen.
JE KAN HET!!!!

Geertje

Goed zo Diede, ben trots op mijn buurmeisje dat haar droom niet laat afpakken. Hoop dat je het bij je nieuwe gastgezin helemaal naar je zin gaat krijgen.
En ik zal je blog blijven volgen.

Astrid

Hoi Diede fijn om te lezen, jammer dat je een rot begin had maar hopelijk en daar gaan we vanuit krijg je het nu naar je zin. Wel heel leuk als je een blog gaat bijhouden blijven we toch op de hoogte van je avontuur daart in het verre Amerika. Heel veel succes op je nieuwe school en je gastgezin. Groetjes vanuit Middelie

Carina

Hoi Diede, ben van de groente winkel uit Edam. Vraag af en toe aan je moeder hoe het met je gaat. Wat heb je dit mooi geschreven en wat knap van je dat je het opnieuw"gaat proberen. Leuk om je zo te volgen!
Heel veel succes, gaat vast lukken!!!
Groeten Carina Visser

Jur

Goed om te horen dat het nu wel goed gaat, Diede! Veel plezier de komende maanden in het oh zo mooie Amerika ;).

Karin

Hey Diede,

Wat leuk dat je, je ervaringen deelt middels dit medium. Goed om erover te schrijven. Dat gaat je vast helpen. Je kiest voor jezelf en daarmee bepaal je voor jezelf en creëer je een nieuwe kans. Ik zeg TOP gedaan!!! Go for it??????????????????????

Karin

Uhhh... Uitroeptekens ipv vraagtekens????????????

Pauline

Hai lieve Diede,
Super stoer van je!! Mij is precies hetzelfde overkomen! Ook ik heb destijds een ander gastgezin gevonden, waarna een ongemakkelijk afscheid van mijn eerste gastgezin volgde. Ik vond dat heel lastig, maar ik heb vervolgens een super tijd gehad! Dit is jouw jaar Diede; laat het je niet afpakken! Wees trots op jezelf en jaag je dromen na. Liefs, Pauline x

Sophie

Hee lieve nicht,

Je bent een topper! Ik weet zeker dat jouw komende acht maanden super gaan worden en dat je terug mag kijken op een mooie tijd in Amerika!

xxx Sophie

Cindy Friederichs

Hai Diede, altijd je gevoel volgen. Goed gedaan! Zet'm op de komende maanden. Liefs uit Warder

Sanne

Ben super trots op je mop!! Ik blijf je blog zeker volgen
Dikke kus en we appen! ????????????????

Sanne

Geen ?? Maar !!!

tante Tineke

Goed van jou dat je het verhaal hebt opgeschreven,dan kun je er letterlijk een punt achter zetten.
Ik hoop voor je dat je je beter op je plek voelt bij dit gezin en op deze school. Liefs, de Dollies.

marieke de mooij

Hoi Diede, jammer dat het niet ging bij het gast gezin maar top dat je nu een nieuwe kans krijgt!!
Maak er wat van de komende tijd topper!!
We werden hier natuurlijk wel op de hoogte gehouden door Lisa, maar vindt het wel super leuk om je zo te volgen!
Dikke kus van ons uit valkenburg, xxxxx!

Sander

Super dat je naar een ander gezin en school kan.
Maak er wat van de komende maanden. Zal je blijven volgen.

esmee

Leuk geschreven dieds!
Ontzettend jammer dat het zo moest starten.. maar gelukkig gaat dat ook vast en zeker veeeel beter worden.
Super blij voor je dat je nieuwe gezin zo leuk over komt en dat gun ik je ook ontzettend.
Make this year a great year!
xx Esmée

Diane Lagendijk (bonusmam van fabienne)

Jeetje Diede jij kan met recht al trots zijn op jezelf zeg!!! Wat knap dat je ondanks alles doorgezet hebt en vertrouwen hebt gehad. De aanhouder wint dat blijkt wel weer!! Go chasing your dreams girl!!

And ?Vegas ????

Tante Riet Wakker

Lieve Diede

Na deze verkeerde start wensen we je in dit pleeggezin en op je nieuwe school een mooie tijd toe.

Groeten Ome Henk en Tante Riet Wakker

Ineke

Hallo Diede, Fijn dat je nu bij een ander gezin bent want het werd toch wel een beetje spannend en de hele familie leefde met je mee. Zie het als een leermoment en kijk vooral niet meer achterom en alleen nog maar vooruit naar de leuke tijd die komen gaat bij je nieuwe gastgezin en school. xxx Ineke

4JJJs

Hallo Diede,

Goed te horen dat de zon weer is gaan schijnen voor jou. Fijn dat je bij een ander gezin terecht kunt, waar je jouw droom toch nog kan laten uitkomen. Veel succes!
Jan, Janneke, Josephina en Jenna

Sara

Diede it's too bad your first family didn't work out, but still keep in touch with them. They probably still care and want you to have a good experince. Sometimes it goes both ways though. You have to make this experince worth it. Sometimes being negative can make other people negative. Make sure you are positive and try your best. Good luck!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!